lollsan82

Alla inlägg under april 2012

Av Louise - 29 april 2012 21:16

Det var ett tag sedan jag skrev sist och mycket har hänt.Det finns Så mycket som jag vill dela med mig av för jag vet att det finns några där ute som är ärligt intresserade :-) tyvärr har jag funderat på att lösenordsskydda bloggen. Jag trodde aldrig att jag skulle behöva göra det, men lite information har kommit fram och jag trodde inte att jag skulle få höra något sånt. När jag startade bloggen så hade jag redan klart för mig hur jag ville att den skulle vara. Jag har under åren läst och sett några olika slags bloggar och vissa har jag fastnat för och vissa har jag inte gått tillbaka till. En sak var jag väldigt klar över och det var att ingen, INGEN skulle känna sig träffad på något negativt sett av min blogg. Det tråkiga är att man har dragit egna slutsattser och sedan fört dessa vidare och gjort något till vad det inte var från början. Min egna undran är vad får ni ut av det förutom några minuters (i mina ögon) skit snack. Det finns ett citat på fb som jag tycker är väldigt bra och det lyder " face it, don't facebook it" det citatet var något som jag hade med mig när jag startade bloggen. Jag får inte ut något som helst av att sitta och skriva negativt om personer som finns i och omkring mitt liv. Det tråkiga är att detta är personer som jag trodde kände mig och visste att jag inte är sådan som person. Nä nu stoppar jag här och återgår till mitt. I morgon är en ny dag med nya möjligheter. Hela helgen har spenderats med några av mina goa vänner och morgondagen kommer fortsätta likadant :-) Hoppas att alla får en härlig Valborg med sol, god mat, trevligt sällskap och massa skratt! <3<3<3

Av Louise - 17 april 2012 08:40

Mycket fokus har ju legat på det som hänt den senaste veckan så Jag har ju glömt att bjuda på en lite händelse.Rubriken skulle varit : Mamma köper ny tele och hela familjen bryter ihop!! För några veckor sedan mötte jag min mamma i Hallunda. Vi har ställt bilarna bredvid varandra på en stor parkering. Jag sitter kvar i bilen med dörren öppen och mamma står utanför bilen. Min dotter som var med visar upp dagens inköp som vi gjort tidigare under dagen. När vi står där och pratar så ser jag plötsligt en man som kommer gående. Män finns ju överallt men det var något speciellt med honom som gjorde att jag tittade lite extra. Han va klädd i arbets kläder men dom hängde inte riktigt ihop, lite målar kläder, snickar kläder och en sotar mössa. Runt midjan hade han något slags bälte där både det ena och det andra hängde. Han såg ut att vara påverkad av något. Han rökte en stor cigarr, och går imot oss med raska steg. Jag ser att han håller upp handen och i den har han en mobil telefon. Mobilen är riktad mot oss under hela tiden han passerar oss. Han fortsätter att gå en bit bort men har hela tiden koll på oss. När han är ca 30 meter bort så ställer han sig och stirrar mot vårat håll och lyfter mobilen igen, men denna gång ringer han någon. Nojjiga jag säger hastigt till mamma att nu! Åker vi härifrån..mamma viftar bort min oro och säger på skämt " äh det är väl bara bandidos som rekar lite, dom flyttade ju in här i Huddinge för ett tag sen. Å så skrattar hon.......va f*n det va väl inte kul!! Nu åker vi! Hon skrattar igen men går mot sin bil. Vi åker mot tokstaden och hon åker hem till sitt....under hela resan hem och även senare på kvällen så ser jag mannen framför mig....söndagen blir tisdag och jag har fortfarande inte hört av min mamma. Jag pratar med min mamma varje dag måste jag tillägga :) tisdag kl 12 ringer min mobil och det är mamma, jag drar en lättad suck och svarar, klick hör jag på andra sidan. Jag ringer upp på en gång och får inget svar...nä hä tänker jag hon får väl ringa sen när hon har tid :) klockan sju på kvällen har hon fortfarande inte ringt, och nu e jag riktigt orolig!! Tänker både det ena och det andra och försöker ringa upp henne igen, men va f*n nätet är nere...ja*la tele2. Jag får tillslut tag på min syster och frågar henne om hon hört från mamma på länge? Ja jag pratade med henne i söndags. -jaha men inte efter det? -nä har det hänt något? Jag berättar lite snabbt för henne vad som hänt och hon säger att jag försöker oxå ringa henne. Syrran ringer både på hem telen och på mobilen, men utan svar. Tiden går och vi är nu riktigt oroliga!! Vi bestämmer oss för att kontakta våran bror för att höra med honom när han senast pratade med mamma. Han hade hört av henne senast måndag vid 12 precis som jag. Nu är allt helt kaos, tele2 ligger nere, syrran ringer och ringer men utan svar. Både våran bror och en person som står våran mamma nära har INTE heller hört av henne. Allt känns så olikt våran mamma. Vi börjar bena av hennes "aktiviteter" som kort kvällar, gym besök, pub kväll, resor till Västerås mm men inget passar in på den här tisdagen..nu börjar tankarna gå till att någon måste åka hem till henne för att kolla vad som hänt, jag bor ca 30 min från min mor men har sovande barn, min syster bor ca 1timme från mamma. Så lotten föll på våran bror som bor ca 10 min från mamma.....SÅ efter 2 timmars CSI arbete får min syster tag på mamma!! Det visar sig att mamma fått för sig att börja sjunga gospel!!!!! Mobilen hade hon köpt ny bara några dagar tidigare och suttit och försökt lära sig men då stängt av alla ljud och ring signaler. När min syster påpekar att vi ringt så tar hon upp sin mobil och Gapskrattar....åh har ni varit oroliga för eran mor. Så säger hon jag HAR faktiskt ett eget liv utöver er barn, vilken jag är snabb och svåra med NÄ! när man valt att skaffa barn är ens egna liv över haha..... Jaha då har mamma ytterligare en aktivitet vi ska komma ihåg haha snacka om att man kan göra en höna av en fjäder ;) <3<3<3

Av Louise - 15 april 2012 15:47

Jaha det var den veckan, jösses vad veckorna flyger iväg. Veckan som gått har varit fylld med blandade kännslor men vi försöker att hålla sig till dom roliga och bra. Onsaden var det bilbesiktning på schemat, bilen gick igenom med blankt papper och vi drog en lättnande suck. Sambon tyckte att det skulle firas och vi ger oss alla iväg för att köpa en cyckel till dottern. Cykeln hade hon sett tidigare och bara MÅSTE ha den :-) när hon kommer hem från dagis och ser cykeln så skriker hon rakt ut och hoppar genast upp den, hon gillade tydligen cykeln :-) Pappa fick massa poäng och han va ju bästa pappan i hela världen. Hela kvällen går åt till att prov sitta, klappa, le och en himmla massa plingande på klockan. När det sen är dax för sängen så rasade världen samman för min dotter. Jag va den dummaste mamman som inte lät henne sova med hjälmen på sig och ha cykeln i sängen. Haha.... En till härlig grej är ju torsdags besöket :-) tack för att ni kom och fick hela min dag att bara flyga iväg :-) En sak som jag tycker är så himmla härligt med den tjejen är att vi nog e väldigt lika varanda, tänker lika och skrattar åt typ samma sjuka saker. En jätte härlig tjej :-) Hela helgen har jag varit med familjen, det va riktigt länge sedan det bara var vi. Lördagen hade dock sambon en kompis som va över och snackade lite skit. Huxflux blev jag någon personlig assistent till sambon som inte hade någon aning om vart det ena eller det andra stod eller var. Men det kan jag lätt bjuda på :-) Det finns en grej som jag har så himmla dåligt samvete över, något som jag måste ta tag i. Åh jag blir så besviken på mig själv att jag inte tar mig i kragen. Jaha i morgon är det måndag och nya möjligheter :-) Härlig solig söndag till er alla <3<3<3

Av Louise - 14 april 2012 16:04

Lördag och överraskningar bara strömmar in. Bara idag har jag fått 2 glada nyheter :-) Den första är att några underbara vänner har gått ihop och fixat en kryssnings resa för mig och sambon. Helt OTROLIGT! Ett helt dygn! Söta syster kommer och passar björnligan. Den andra överaskningen kom från sambon som beställt tid så att jag kan få gå och fixa mina naglar. Allt som haft med min egen tid att göra har legat lite på hyllan eftersom jag har ju några till som jag självklart prioriterar mer :-) Jag kommer garanterat att känna mig som en lite gladare människa efter dessa två saker. <3<3<3

Av Louise - 10 april 2012 21:38

Så idag var det dax för mitt väntade läkar besök, jag har hållt datum och tid hemligt mest för att jag inte velat störa. Nu vet jag att några nära och kära höjde på ögonbrynen, men då besvara jag med ett leende. Jag måste tacka för alla sms, tele samtal. Jag har även fått höra att några har hälsat på fb. Tack så jätte mycket! Jag har medvetet hållt mig från fb bara för att fokusera på det viktiga i mitt liv. Om någon vecka vet jag exakt och fram till dess har jag en liten resa att ge mig ut på. Till dig min vän som så försiktigt tassar runt mig, jag vill bli störd. Jag träffar gärna dig och din sötnos, det ger mig annat att tänka på ;-) Du min "mamma" tack för ditt stöd och dina sms jag vet att du finns och du ger mig lugn ;-) Du min gummsa tack för efbjudanden om fika och en stunds prat, det betyder jätte mycket för mig! ;-) Du hepp hepp haha ja vad ska jag säga om dig? Du bjuder på dig själv, vilket får mig att tänka på annat ;-) Du mitt mupp barn, du ger mig många skratt men oxå mycket bra råd ;-) Du min syster tack för ditt samtal idag, love u! Min kära bästa vän och sambo tack för att du finns och står ut. Men som sagt ni är flera som visat ert stöd och ni har alla en plats i mitt hjärta. Jag är glad att jag tog mig i kragen och sökte läkare, jag har ju alltid varit lite av "äh det går över" och med facit i hand så höll det på att ta mitt liv för lite mer än 1 år sedan. MEN det är en annan historia. Jag ville bara tacka lite snabbt till er underbara människor som finns i mitt liv på ett eller annat sätt!!!! Stor kram till er. <3<3<3

Av Louise - 1 april 2012 17:16

Jag hade från början tänkt att blogga om någonting helt annat idag, men igår hände något som gjort att hela min tillvaro vänts upp och ner. Igår kväll gjorde jag en otrevlig upptäckt, något som jag inte alls var beredd på. Tankarna drog självklart iväg och jag börja se både det ena och det andra framför mig. Efter ett långt bad där jag bara fick ransaka mig själv och försöka komma på en plan hur jag skulle gå vidare med min upptäckt så blev det en massa mys med min familj. Hela natten har varit orolig och det har inte blivit många timmars sömn. Morgonen starta och jag ville inte alls gå upp, jag ville bara dra täcket öve huvudet och stanna i min lilla bubbla. Mobilen ringer och mina problem läggs åt sidan, skönt! Skönt att få någon nära som berättar om sitt utan att veta vad som hänt. Jag biter ihop och lägger locket på, fixar håret, sminket kläderna på med all fasad så ingen ska se igenom mig. Ut till bilen och efter en stund så är vi alla på väg för lite shopping........Dagen har flytit på bra och jag har inte ägnat någon tanke på mitt fynd tills bubblan bara spricker och jag får panik, hänger tillbaka allt som jag hittat och provat.....vill inte ha något längre, vill bara åka hem så det kan bli slut på den här dagen. Slut på söndagen så att det kan bli måndag och läkar mottagningen är öppen.<3<3<3

Presentation

Hej och välkommen till min kaotiska men samtidigt mysiga vardag. Familjen består av mig, min gubbe och 5 spralliga barn.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards