lollsan82

Direktlänk till inlägg 17 april 2012

Åh har ju glömt.......

Av Louise - 17 april 2012 08:40

Mycket fokus har ju legat på det som hänt den senaste veckan så Jag har ju glömt att bjuda på en lite händelse.Rubriken skulle varit : Mamma köper ny tele och hela familjen bryter ihop!! För några veckor sedan mötte jag min mamma i Hallunda. Vi har ställt bilarna bredvid varandra på en stor parkering. Jag sitter kvar i bilen med dörren öppen och mamma står utanför bilen. Min dotter som var med visar upp dagens inköp som vi gjort tidigare under dagen. När vi står där och pratar så ser jag plötsligt en man som kommer gående. Män finns ju överallt men det var något speciellt med honom som gjorde att jag tittade lite extra. Han va klädd i arbets kläder men dom hängde inte riktigt ihop, lite målar kläder, snickar kläder och en sotar mössa. Runt midjan hade han något slags bälte där både det ena och det andra hängde. Han såg ut att vara påverkad av något. Han rökte en stor cigarr, och går imot oss med raska steg. Jag ser att han håller upp handen och i den har han en mobil telefon. Mobilen är riktad mot oss under hela tiden han passerar oss. Han fortsätter att gå en bit bort men har hela tiden koll på oss. När han är ca 30 meter bort så ställer han sig och stirrar mot vårat håll och lyfter mobilen igen, men denna gång ringer han någon. Nojjiga jag säger hastigt till mamma att nu! Åker vi härifrån..mamma viftar bort min oro och säger på skämt " äh det är väl bara bandidos som rekar lite, dom flyttade ju in här i Huddinge för ett tag sen. Å så skrattar hon.......va f*n det va väl inte kul!! Nu åker vi! Hon skrattar igen men går mot sin bil. Vi åker mot tokstaden och hon åker hem till sitt....under hela resan hem och även senare på kvällen så ser jag mannen framför mig....söndagen blir tisdag och jag har fortfarande inte hört av min mamma. Jag pratar med min mamma varje dag måste jag tillägga :) tisdag kl 12 ringer min mobil och det är mamma, jag drar en lättad suck och svarar, klick hör jag på andra sidan. Jag ringer upp på en gång och får inget svar...nä hä tänker jag hon får väl ringa sen när hon har tid :) klockan sju på kvällen har hon fortfarande inte ringt, och nu e jag riktigt orolig!! Tänker både det ena och det andra och försöker ringa upp henne igen, men va f*n nätet är nere...ja*la tele2. Jag får tillslut tag på min syster och frågar henne om hon hört från mamma på länge? Ja jag pratade med henne i söndags. -jaha men inte efter det? -nä har det hänt något? Jag berättar lite snabbt för henne vad som hänt och hon säger att jag försöker oxå ringa henne. Syrran ringer både på hem telen och på mobilen, men utan svar. Tiden går och vi är nu riktigt oroliga!! Vi bestämmer oss för att kontakta våran bror för att höra med honom när han senast pratade med mamma. Han hade hört av henne senast måndag vid 12 precis som jag. Nu är allt helt kaos, tele2 ligger nere, syrran ringer och ringer men utan svar. Både våran bror och en person som står våran mamma nära har INTE heller hört av henne. Allt känns så olikt våran mamma. Vi börjar bena av hennes "aktiviteter" som kort kvällar, gym besök, pub kväll, resor till Västerås mm men inget passar in på den här tisdagen..nu börjar tankarna gå till att någon måste åka hem till henne för att kolla vad som hänt, jag bor ca 30 min från min mor men har sovande barn, min syster bor ca 1timme från mamma. Så lotten föll på våran bror som bor ca 10 min från mamma.....SÅ efter 2 timmars CSI arbete får min syster tag på mamma!! Det visar sig att mamma fått för sig att börja sjunga gospel!!!!! Mobilen hade hon köpt ny bara några dagar tidigare och suttit och försökt lära sig men då stängt av alla ljud och ring signaler. När min syster påpekar att vi ringt så tar hon upp sin mobil och Gapskrattar....åh har ni varit oroliga för eran mor. Så säger hon jag HAR faktiskt ett eget liv utöver er barn, vilken jag är snabb och svåra med NÄ! när man valt att skaffa barn är ens egna liv över haha..... Jaha då har mamma ytterligare en aktivitet vi ska komma ihåg haha snacka om att man kan göra en höna av en fjäder ;) <3<3<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 9 november 2013 22:02

Nu har jag bestämt mig, och anledningarna är många. idag läggs denna blogg ner, jag kommer fortsätta på en annan portal. Jag kommer inte länka här som jag vet många gör utan kommer ge ut adressen till er som fråga och även lägga upp den på fb....

Av Louise - 9 november 2013 21:30

5899656440

Av Louise - 1 november 2013 11:24

Undrar vad det är som händer med min kropp. Jag har haft kraftig huvudvärk 4dagar i sträck, mår illa och får som värme vågor. Ansiktet blir rött som efter kraftig ansträngning och jag börjar svettas och blir yr. Kanske dags att ta blodtrycket igen :/...

Av Louise - 1 november 2013 09:05


Nu är jag lite sen med detta inlägg eftersom det egentligen va igår hon fyllde år. Men eftersom hon är så go så förtjänar hon att bli firad varje dag ...

Av Louise - 30 oktober 2013 22:06

Aj fy fan va ont jag har i rövva!! (Ledsen mamma, men det är min blogg ;) ) Idag har jag haft träningspasset from hell. Jag har hittat muskler på ställen där jag inte trodde det fanns muskler. Till er som nu börjar fundera på vart det inte...

Presentation

Hej och välkommen till min kaotiska men samtidigt mysiga vardag. Familjen består av mig, min gubbe och 5 spralliga barn.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards