lollsan82

Direktlänk till inlägg 19 maj 2012

Bak och familje bök......

Av Louise - 19 maj 2012 12:16

Min äldsta son Marcus klass skulle tillsammans med paralell klassen stå för allt fika och lotto vinster på öppet hus i skolan. Lapparna som vi föräldrar skulle fylla i kom hem någon vecka innan. Vid just det tillfället kännde jag mig väldig pigg och alert så jag kryssade glatt i att både baka och ge ett bidrag till vinst bordet. veckan rullade på med allt annat och vips så var det dagen innan öppet hus. Fram med skålar, vispar, plåtar och bak plåtspapper nu ska här bakas! Vi bestämde oss för att baka amerikanska choklad kakor något som jag smakat några veckor tidigare hos dom äldsta barnens pappa. Tankarna tog mig direkt tillbaka till den amerikanska skolmats salen. Jag och min syster åt en liknande kaka till varje lunch så jag blev direkt kär! Fram med alla ingredienser och såååååå va baket igång.........här någonstans tar min "Leila baka" idyll slut. Någon drar ner mjölpåsen, smöret bräns, jag räknar fel och gör sattsen gånger FEM, någon blir ner puttad från en stol medans den andra får tag på en slev och glatt hämnas med en riktig tio poängare. Efter en del gap, skrik, tårar och lite plåster så är det dax för utbak. Rull, rull, klapp, klapp och sen ner på plåten. Allt går smidigt till "någon" i björnligan märker att degen e riktigt gooooooood. Sådär ja nu är det jag mot tre små gamar. Efter ca 30 min och halva degen förlorad så är kakorna på rullning in i ugnen. Alla tre har nu fått ordentliga socker kickar och tänker minsan inte gå och lägga sig, men äntligen vid 22 ligger dom och jag kan packa ner kakorna i påsar som Marcus kan lämna in. NU e det dax för öppet hus och spänningen stiger för dom små att få se kakorna som vi bakat ligga till försäljning. Peter och dom små går in för att köpa fika och efter en stund kommer Jessica ut med en riktigt sur min. - våra kakor finns inte där inne....... - va, svarar jag förvånat, - NÄ dom FINNS inte. Kort efter kommer Peter ut och bekräftar det som Jessica sagt. Det blir tyst en stund, sen ropar jag på Marcus. - du, lämnade du in kakorna till fröken? - Japp säger han och sen blir tyst en stund och börjar le. Hmmmmm här någon stans börjar jag starkt tvivla på min son och på hans kompis. Båda säger samma sak men ingen av dom kan hålla sig från att le och skratta. Min teori är att grabbarna har först bara tagit en och smakat och sen troligtvis fortsatt och vipps så va kakorna slut.......jaja det är bara att skratta och gilla läget, barn e barn och lite kul har vi ändå haft :-)<3<3<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 9 november 2013 22:02

Nu har jag bestämt mig, och anledningarna är många. idag läggs denna blogg ner, jag kommer fortsätta på en annan portal. Jag kommer inte länka här som jag vet många gör utan kommer ge ut adressen till er som fråga och även lägga upp den på fb....

Av Louise - 9 november 2013 21:30

5899656440

Av Louise - 1 november 2013 11:24

Undrar vad det är som händer med min kropp. Jag har haft kraftig huvudvärk 4dagar i sträck, mår illa och får som värme vågor. Ansiktet blir rött som efter kraftig ansträngning och jag börjar svettas och blir yr. Kanske dags att ta blodtrycket igen :/...

Av Louise - 1 november 2013 09:05


Nu är jag lite sen med detta inlägg eftersom det egentligen va igår hon fyllde år. Men eftersom hon är så go så förtjänar hon att bli firad varje dag ...

Av Louise - 30 oktober 2013 22:06

Aj fy fan va ont jag har i rövva!! (Ledsen mamma, men det är min blogg ;) ) Idag har jag haft träningspasset from hell. Jag har hittat muskler på ställen där jag inte trodde det fanns muskler. Till er som nu börjar fundera på vart det inte...

Presentation

Hej och välkommen till min kaotiska men samtidigt mysiga vardag. Familjen består av mig, min gubbe och 5 spralliga barn.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards