lollsan82

Direktlänk till inlägg 20 maj 2012

söndag

Av Louise - 20 maj 2012 11:35

Sista dagen på en långledighet, känns lite trisst men samtidigt så bra. Dagarna har inte varit lika fasta som dom är i vanliga fall. I fredags var vi iväg och handla och Jessica fick se en tomat planta. Jösses att försöka få iväg henne utan den där plantan va helt omöjligt. Några kronor fattigare men med en överlycklig dotter så åkte vi hem. Resan hem som inte är så himmla lång stäldes frågor om hur mycket vatten den ska ha, ska jag vattna den nu, när hon får äta tomaterna, och när hon får plantera den. Ibland blir jag själv väldigt chockad över hur smarta barn igentligen är. Under kvällen satt vi och pratade om olika slags frukter och grönsaker som är i lite miniatyr och man faktiskt kan ha på en balkong. Dom har ett litet växthus på ica maxi för 99:- som vi tänkte köpa och låta barnen få odla lite i, det blir inte mycket utan bara lite mest för skoj. Vi bestämde oss för jordgubbar till dom små barnen, gräslök till oss vuxna och smultron till dom stora barnen. Sen får vi titta lite om vi får plats med något mer och om det blir något men om inte annat så har vi iaf provat :-) När jag ändå är inne på balkongen så har jag bestämt att vi måste säkra den mer, om det blir snyggt får vi se men den är iaf säker. Nyfikna som barn är så står dom på möblerna och tittar ut och desto äldre dom blir desto högre upp kommer dom och rätt vad det är så tippar dom över. Nä fy, då får gärna balkongen se för jävlig ut bara dom är säkra. Så bla det kommer denna vecka att gå till. Vad mer denna vecka kommer att gå till är att eftersom detta är en "barn månad" som innebär att allt som har med barnen att göra som blöjor, välling, nappar, sugdelar till flaskor, våtservetter mm mm handlas in för ca tre månader framåt. När allt är inhandlat så har vi fyllt en hel garderob med barnsaker :-) nähä nu ska jag göra som dom flesta andra och ge mig ut i det härliga vädret, får se om jag smiter in lite senare :-) hoppas alla har en härlig söndag <3<3<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 9 november 2013 22:02

Nu har jag bestämt mig, och anledningarna är många. idag läggs denna blogg ner, jag kommer fortsätta på en annan portal. Jag kommer inte länka här som jag vet många gör utan kommer ge ut adressen till er som fråga och även lägga upp den på fb....

Av Louise - 9 november 2013 21:30

5899656440

Av Louise - 1 november 2013 11:24

Undrar vad det är som händer med min kropp. Jag har haft kraftig huvudvärk 4dagar i sträck, mår illa och får som värme vågor. Ansiktet blir rött som efter kraftig ansträngning och jag börjar svettas och blir yr. Kanske dags att ta blodtrycket igen :/...

Av Louise - 1 november 2013 09:05


Nu är jag lite sen med detta inlägg eftersom det egentligen va igår hon fyllde år. Men eftersom hon är så go så förtjänar hon att bli firad varje dag ...

Av Louise - 30 oktober 2013 22:06

Aj fy fan va ont jag har i rövva!! (Ledsen mamma, men det är min blogg ;) ) Idag har jag haft träningspasset from hell. Jag har hittat muskler på ställen där jag inte trodde det fanns muskler. Till er som nu börjar fundera på vart det inte...

Presentation

Hej och välkommen till min kaotiska men samtidigt mysiga vardag. Familjen består av mig, min gubbe och 5 spralliga barn.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards