lollsan82

Alla inlägg den 6 september 2012

Av Louise - 6 september 2012 10:13

Ja jösses, vaknar upp 06:15 en kvart senare än vad vi brukar gå upp. Jobbigt? Nä inte så värst det enda som drabbades va morgon kaffe stunden med Gubben. Jag brukar ändå inte vara så social vid den tiden på morgonen så att vi missade den stunden är inget som varken han eller jag kommer att hänga läpp över resten av dagen.

När klockan börja närma sig 06:45 så är det dax att väcka upp min äldsta dotter Emma. Att hon är lika morgon trött som mig upplever vi varje morgon.

Emma är iväg skickad till skolan 07:30 och tysstnaden lägger sig igen över hemmet. Denna gång är det en bra tysstnad eftersom jag vet att dom tre små sover.   


Jag hinner precis sätta mig i soffan när mobilen piper. I messet står det - Hej hoppla, e du vaken? Jag och lille man står utanför din dörr om 10....


What?!?!?


Flyger upp från soffan in i sovrummet, klär på mig, ut i vardagsrummet igen, puffar upp kuddar, viker filtarna. ut i köket efter trasan för att torka av bordet i vardagsrummet, in i badrummet på med sminket i 120 km/h.


Knack knack!


Jag gör ett tappert försök att dra igenom borsten i svintot som byggts upp under nattens brottnings match med kudden

Ingen ide!


Knack knack igen.


Snabb lösning, toffs och gör håret till en knut! Helt genom svettig av morgonens intensiv pass öppnar jag dörren.


Möts av en super glad liten R och en super pigg och fräsch S.

Hej låg du och sov?

Nej nej jag har varit vaken JÄÄÄTTE länge....(mmm jo visst tjena).  

Kom in Kom in..........


Super söta S hade med sig frallor, grönsaker, pålägg och lite gott gott till efter frukosten. Såååå mysigt att få sitta tillsammans och äta frukost med en super härlig person samtidigt som barnen leker.


Jag har inte kännt henne så länge men jag tycker verkligen att det är jätte roligt att man trotts ålder kan lära känna nya personer.


Efter den här mysiga starten så är det bara att återgå till verkligheten, städning och diskning står på schemat. Jösses vad barn hinner att stöka till!


Så kan en morgon se ut hos mig ;)


       





 


Presentation

Hej och välkommen till min kaotiska men samtidigt mysiga vardag. Familjen består av mig, min gubbe och 5 spralliga barn.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards