lollsan82

Direktlänk till inlägg 26 april 2013

puberteten.......

Av Louise - 26 april 2013 09:35

Jag tänkte ägna två inlägg till mina äldsta barn. Anledningen till att dom inte nämns så mycket i min blogg är att dom sköter sig. Eller sköter sig och sköter sig men dom gör kanske inte lika mycket hyss som trillingarna gör. Hur som helst tänkte jag att jag ska börja skiva lite om min fina Emma.
Du var precis ett barn, men nu är den tiden förbi. Nu är du.... Ja, vad är du egentligen? Du är inte en vuxen heller.
Emma är i dag 11 år, hon blir 12 i sommar. Hon vill vara "stor" och vara med sina vänner. Åka ner till centrum och "hänga" på donken. Hon följer med och handla och vips sitter hon på en bänk och håller på med sin iphone. Men hallå ska vi köpa päron eller äpplen? -vet inte bestäm du, någon söker mig på skype. Öh aha.....men ser inte dina vänner att du inte är inloggad? Vi är faktiskt och handlar nu! Här får jag det där blicken som typ säger *men snälla står du och säger att du tror på utomjordingar?* och hon utbrister. -WHAT!?!?! Ingen loggar ut från skype! Det är ju därför man har skype på mobilen! Du vet mobilen kan man ta med sig nu för tiden. - jaha det visste jag inte, jag som fortfarande kör med runstenar. Åh säg mig du vise flicka vart köper jag denna fantastiska uppfinning? Hur många löv kostar uppfinningen?
Jag måste ärligt säga att Emma är en av dom personerna som kan få mig att skratta tills jag får ont i magen. Hon är riktigt snabb med att kontra med en kommentar och det är något som jag bara älskar! Vi kan ha riktigt roliga prat stunder. För några dagar sedan så köpte Emmas pappa två biljetter till Selena Gomez konserten som är i augusti. Det va väl lite som plåster på såret att vi inte hann köpa biljetter till hennes favoriter One Direction. Emma va självklart glad och jag va jätte glad för hennes skull. MEN jag va ändå tvungen att fråga, vem är Selena Gomez? WHAT?!?!? vet du inte med Selena är? Öh jag gissar att jag borde veta det men nej tyvärr. WHAT?!?!? WHAT?!?!? Jo nu vet jag! Det va hon som va ihop med Bäver va? Kul att gå och se på en tjej som är ihop med en stjärna. Vad ska hon göra i några timmar på scen? Bara stå och se söt ut eller? WHAT?!?!? hon är faktiskt både skådespelerska och sångerska. Aha....kan du spela någon låt från henne? *musik spelas* nopp har inte hört *ny låt* nopp *ny låt* nopp MEN mamma du är så himla ute!! Men kan du inte spela en av hennes mest kända låtar? Dom här va ju det!!! Jösses lyssnar du aldrig på radio? Här rann pedagogiken bara av mig och jag kontrar, vet du vilka Boppers är? Niklas Strömstedt? Arvingarna? Abba? nä men då kanske det är du som är ute! Aha men sjung så får jag höra....det första som dök upp i mitt huvud va Waterloo, mmmm, Waterloo na na na. Jaha va det, det enda du kunde? Aaa kanske det...mamma du är så himla ägd!!! Jag är vadå? Jaha ytterligare ett ord jag måste googla! Sist måste jag bara få lägga in att Emma har aldrig skrikit åt mig, snällt i några dörrar eller kallat mig fula ord! Visst nu är hon bara 11 än så länge men jag vet många i hennes ålder som redan har gjort allt det där. Så det tycker jag att hon ska ha en stor eloge för!! Älskar dig min underbara Emma! <3<3<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 9 november 2013 22:02

Nu har jag bestämt mig, och anledningarna är många. idag läggs denna blogg ner, jag kommer fortsätta på en annan portal. Jag kommer inte länka här som jag vet många gör utan kommer ge ut adressen till er som fråga och även lägga upp den på fb....

Av Louise - 9 november 2013 21:30

5899656440

Av Louise - 1 november 2013 11:24

Undrar vad det är som händer med min kropp. Jag har haft kraftig huvudvärk 4dagar i sträck, mår illa och får som värme vågor. Ansiktet blir rött som efter kraftig ansträngning och jag börjar svettas och blir yr. Kanske dags att ta blodtrycket igen :/...

Av Louise - 1 november 2013 09:05


Nu är jag lite sen med detta inlägg eftersom det egentligen va igår hon fyllde år. Men eftersom hon är så go så förtjänar hon att bli firad varje dag ...

Av Louise - 30 oktober 2013 22:06

Aj fy fan va ont jag har i rövva!! (Ledsen mamma, men det är min blogg ;) ) Idag har jag haft träningspasset from hell. Jag har hittat muskler på ställen där jag inte trodde det fanns muskler. Till er som nu börjar fundera på vart det inte...

Presentation

Hej och välkommen till min kaotiska men samtidigt mysiga vardag. Familjen består av mig, min gubbe och 5 spralliga barn.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards