lollsan82

Alla inlägg den 23 mars 2012

Av Louise - 23 mars 2012 15:42

Ohå här har det varit dåligt med uppdateringar! Det har hänt en hel del den här veckan men det får jag skriva om senare :-)Just nu tänkte jag bara bjuda på en liten händelse som lätt kan drabba en smått kaotisk fem barns familj.Som jag skrivit om tidigare så håller vi på att fixar en del i lägenheten, detta har gett oss några smått kaotiska morgon stunder eftersom jag lätt somnat tidigt i dom mest obekväma ställningar som man kan tänka sig. Fredag morgon och klockan ringer men vi vägrar lyssna och stänger av larmet för att bara ta dom där klassiska 5 minuterna. 30 min innan ett gäng målare kommer att klampa in lägenheten så vaknar vi, och morgonen e igång! Jag springer runt som en yr höna gapar upp alla stackars smått förvirrade Barn som undra vad som fasen pågår. Jag som är ett kontroll freak tar direkt kommandot. Sambon får ta och fixa barnen medans jag ställer mig att diska. Morgon och stress kärleken hörs genom hela hållen när sambon utbrister - men för f*n ska du ställa dig och diska nu när dom snart kommer? -ja, det är ju bara pinsamt om dom stackarna ska behöva se det här berget.Vad sambon säger här efter är jag lite osäker på eftersom det va mest ett stort mumel.Hej vad det går disk skum flyger både hit och dit och nu e det dax att lämna byggnaden. Fasen har ju bara 5 matlådor kvar, men dom finns tydligen inte med.Nu hoppar jag till söndag kväll och middagen ska tillagas vilket sambon börjar med, och jag går ner till tvättstugan för att hämta upp tvätten.När jag öppnar dörren till hemmet möts jag av en kraftig blå rök och en illa lukt, ut från köket stormar en smått hysterisk gubbe ut.Från- är det du som har ställt in några *&%*&% matlådor i ugnen?Jag står tyst i några sekunder innan jag hör mig själv säga.- va? Stod det matlådor i ugnen? ( aj då, hade ju glömt bort att jag gömt dom där)- ja det gjorde ju det får jag surt tillbaka.Helt plötsligt hör jag mig själv säga.- det kan inte ha varit någon av barnen då?Du vet ju hur mycket framförallt den minsta grabben älskar att diska. - skulle en 3 åring komma på att ställa in en travet med matlådor i ugnen? Får jag till svar.- ja varför inte du vet ju hur busig han kan va.Jag lämnar köket och tänker skyllde jag precis på min son!!Så kan det va :-) eftersom detta är en öppen blogg och alla känner inte mig så är det kanske lika bra att jag förtydliga att min son låg och sov vid detta tillfälle och blev alltså inte lidande för mitt ifrån skyllde.JagJag har även erkänt till gubben att det var jag som inte kunde ta att det stod några matlådor på diskbänken när målar kom så jag "snabb" städade in dom i ugnen :-)Kanske blir lite mer skrivande ikväll annars så im. <3<3<3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej och välkommen till min kaotiska men samtidigt mysiga vardag. Familjen består av mig, min gubbe och 5 spralliga barn.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards