lollsan82

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2012

När hjärtat brister.

Av Louise - 29 augusti 2012 10:18

Ja jösses min "lilla" 2-åring har kommit in i en period där hela världen rasar ihop om hon inte får som hon vill. Jag ska försöka förklara en känsla och jag tror att dom flesta föräldrar någon gång känt likadant. Igår va första dagen på dagis på 12 eller 13 veckor. Bara det i sig va jobbigt för den lilla. Klockan börjar närma sig 19.00 och jag har kämpat med hennes "vet inte vad jag vill, men vill allting" humör i några timmar. Eftersom jag nu tyckte att det va bra tid för henne att somna så fixar jag hennes välling och hon skiner upp som en sol. Så här långt är vi överens! Blöj byte, ansikts tvätt och tandborstning check. Hämtar upp vällingen och går mot sovrummet........och där tar det stopp!! Natalie tänker minsann inte sova utan typ bryter ihop. Kastar sig bakåt, gapar, skriker och tårar rinner. Känner först att guuu vad e det som händer och snabbt Sätter jag ner henne på golvet. hon springer snabbt ut från sovrummet med ett leende på läpparna, tills hon kommer på att hon glömde vällingen. När hon kommer tillbaka för att hämta vällingen så säger jag vill henne att nä vällingen får du bara i sängen. Nu kommer själva poängen med detta långa inlägg. Som en knapp tryckning faller denna lilla söta 2-åring till golvet och börjar hysteriskt skrika. Hon t o m börjar sparka med benen och vifta med armarna och jag tänker denna gång att såhär gör ju 5-åringar. Vad e det som händer. Nu kommer den här konstiga känslan att jag börjar le och små fnissa samtidigt som jag känner en stark smärta i bröstet. Jag VET ju att hon måste sova för att hon är sååå trött och det är därför hon får utbrott men samtidigt brister mamma hjärtat av att se henne så ledsen. Tänk att man kan bli så splittrad känslomässigt men samtidigt så är det väl det som är lite tjusningen med att ha barn :)

<3<3<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 9 november 2013 22:02

Nu har jag bestämt mig, och anledningarna är många. idag läggs denna blogg ner, jag kommer fortsätta på en annan portal. Jag kommer inte länka här som jag vet många gör utan kommer ge ut adressen till er som fråga och även lägga upp den på fb....

Av Louise - 9 november 2013 21:30

5899656440

Av Louise - 1 november 2013 11:24

Undrar vad det är som händer med min kropp. Jag har haft kraftig huvudvärk 4dagar i sträck, mår illa och får som värme vågor. Ansiktet blir rött som efter kraftig ansträngning och jag börjar svettas och blir yr. Kanske dags att ta blodtrycket igen :/...

Av Louise - 1 november 2013 09:05


Nu är jag lite sen med detta inlägg eftersom det egentligen va igår hon fyllde år. Men eftersom hon är så go så förtjänar hon att bli firad varje dag ...

Av Louise - 30 oktober 2013 22:06

Aj fy fan va ont jag har i rövva!! (Ledsen mamma, men det är min blogg ;) ) Idag har jag haft träningspasset from hell. Jag har hittat muskler på ställen där jag inte trodde det fanns muskler. Till er som nu börjar fundera på vart det inte...

Presentation

Hej och välkommen till min kaotiska men samtidigt mysiga vardag. Familjen består av mig, min gubbe och 5 spralliga barn.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards