lollsan82

Alla inlägg under oktober 2013

Av Louise - 7 oktober 2013 22:46

Jag skrev i förra veckan att jag fått ett samtal som vänt mina funderingar lite upp och ner.

Idag när posten kom så fick jag se allt på svart och vitt.

Flera gånger idag kände jag att det skulle varit skönt att få vara liten igen.
Låta mamma få bestämma allt igen.

Ja det här blir bara svammel, usch vore så skönt att bolla tankar med någon :/ men det är som det är.

Nu är det bara att vänta på samtal nr 2.

Till något roligare så är nu godis provningen över och resultatet kommer i morgon.
Tänkte även slänga upp vad jag fått och köpt från mässan :)

Som ni ser på bilden så blev det en del, det kanske inte är den bästa bilden men det är kassarna ni ska kolla på ;)

Av Louise - 6 oktober 2013 00:32

Åh vad jag önskar att jag kunde somna!

Men det går inte, antagligen beror det på allt socker jag tryckt i mig.

Familjen kaos har nämligen haft godisprovarlördag.

Hela dagen har jag fått små pikar från mina söta och tillslut tog mitt dåliga samvete över och jag lovade dom en överraskning.

jag och barnens farmor åkte till Ica Maxi för lite gott och annat nödvändigt.

När jag precis passerat hyllan med smör och margarin så slänger jag blicken till vänster
Hmm känner inte jag den där killen
jo då det gör jag, dumpar vagnen smyg springer fram och försöker skrämmas, men vilken nit!
Ingen reaktion!
Attans.
Han erbjöds iaf en sittplats i bilen och han tackade vänligt ja :)

Väl nere vid godis hyllan så blev det nyhets jakt.
Jag fick ihop en hel del nyheter som vi inte prövat tidigare.

Barnen blev överlyckliga och ville pröva allt på en gång.

Jessica ville att vi skulle göra som på tv, så alla utrustades med varsitt papper och en penna.
Här ska röstas!

Här kommer två bilder på godiset som vi köpt hem
Några testades idag och några sparade vi till i morgon.

Betyg och tycken får ni i morgon.
Nu måste jag verkligen försöka sova, klockan är ställd på tidigt :)
Hoppas ni andra har haft en riktigt härlig Lördag

Natt natt
<3

Av Louise - 5 oktober 2013 14:09

Det blir inte alltid som man han tänkt sig
Idag va tanken att vi skulle åka hem till min mamma för lite fika och prat

Men när vi står där i hallen fullt påklädda upp till öronen, eftersom det blåser isbjörnar där ute så tittar Natalie på mig med stora ögon och säger
-jag mår inte så bra mamma
och sen kräks hon

-nä du mår inte så bra gumman, blev mitt svar

sen drar cirkusen igång, av med alla kläder, torka, försöka att inte kräkas själv,diskutera med Jessica som säger att hon tänker flytta härifrån om vi inte går ute nu!! torka, kvällning igen, torka, få en mössa kastad i ansiktet, torka, ringa mamma, ringa syrran, torka, tvätta och tillslut en massa dofta gott spray!

Under hela den här tiden så sa Natalie hela tiden -det gör ingenting mamma, det gör ingenting.

Självklart gör det ingenting älskade lilla vännen
Vi får ju en mys dag tillsammans istället ??

Till er som blev oroliga så har Jessica nu lugnat ner sig och tänker inte längre flytta hemifrån, inte just idag iaf ;)

Av Louise - 5 oktober 2013 09:19

Igår va det ju kanelbullens dag och jag är definitivt inte den som är den.
Klart vi ska fira ;)

Lite minus tyckte jag att det va eftersom dom inte va hembakta men tiden räckte helt enkelt inte till.

Gott va det iallafall :)

Av Louise - 3 oktober 2013 22:43

Jösses vad jag är dålig på det här!


Ni som läst min blogg tidigare kanske märker att den fina headern är borta och nu sitter jag och en latte där!

Suck!


Det går inte såååå bra nu :(

Om jag säger såhär........jag jobbar på det ;)


Just nu sitter jag under en filt i soffan och framför mig står en rykande kopp te!

Japp ni läste rätt kaffeomanen dricker te.

Jag visste att den fina te förvaringen skulle komma till nytta.


jag fryser som en isglass, i halsen känns det som om jag svalt en ask med knappnålar och jag har ont i lederna men ärligt vem känner efter ;) definitivt inte jag iaf.


I helgen är det äntligen dags!!

Mässorna som jag väntat på i ett år öppnar imorgon och för 7 året i rad kommer jag vara där   


Jag är så grymt taggad att få inspiration till hemmet, och utställar listan väcker endel sidor av mig haha

Vad som är nytt för i år är att choklad mässan är samma helg.

Den är dock ny för mig men jag tror att jag kan offra lite tid på att spana av den oxå   


Idag fick jag ett samtal som vände lite på många tankar och det blev en del funderingar.

Det ska bli riktigt spännande att se hur allt kommer att sluta.

Ja ledsen, men nu är jag sådär jobbig och talar kodat men det är ett medvetet val.

Jag ville skriva av mig och ni får nyfiket vänta, det är det som är lite tjusningen med att blogga   


Jag måste också berätta att jag fått 4 underbara gåvor     

Ni som har instagram har säkert redan sett dom och till er andra säger jag väska. väska, väska och en klocka.


Jaha nä försöka förstå hur man fixar Headern en liten stund innan John Blund viftat för mycket med staven.

Sen är det dags att krypa ner i sängen *Jäsp*

Av Louise - 3 oktober 2013 08:57

Igår skogen och höst mys.

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Idag, feber, feber och feber :(


Av Louise - 1 oktober 2013 12:13

Hej och Hallå.

Anledningen till min frånvaro på den här bloggen är att jag startat en ny :)

Jag kommer blogga lite parallellt ett tag innan jag bestämmer mig för vilken blogg jag ska använda mig av.

För den nyfikna så kommer adressen till den andra bloggen upp på fb inom en snar framtid ;)

Vad som hänt sen sist kan jag iaf kort berätta, jag har som sagt fått leverans av mamma

Gosat med söta Felix

Haft middag med härliga tjejer

Shoppat, pysslat och varit på bio :)

Veckorna rullar på och en underlig jul känsla har börjat sprida sig i mig.
Härligt på ett sätt men jobbigt på ett annat.
Längtar ju självklart men om jag har jul känsla nu hur blir det då när julen väl är här?
Påsk känsla kanske ;)

Presentation

Hej och välkommen till min kaotiska men samtidigt mysiga vardag. Familjen består av mig, min gubbe och 5 spralliga barn.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards