lollsan82

Direktlänk till inlägg 20 september 2013

Hörlurar klara för leverans..

Av Louise - 20 september 2013 08:48

Då va det dags för fredag igen och den här veckan har rullat på fort tycker jag.
Mycket tid har gått till pyssel, men nu ska jag ta en liten paus har jag bestämt mig för.
Det finns ju så mycket annat som också måste göras ;)

Hörlurarna är klara och redo för att bli hämtade ;) hoppas bara ägaren blir nöjd :)

Gårdagen bjöd på frossa och funderingar.

Allt började på morgonen när jag lämnat trillingarna på förskolan.
När vi var på väg till förskolan så duggade det lite, men när jag sedan skulle gå hem
så bråkade det loss ordentligt.
Jag blev genom blöt och frös som en isglass
Jag kastade mig in i duschen och efter det blev det soffan med filt och trevligt sällskap (kaffe och härlig läsning)

Funderingarna kom senare på kvällen när vi
varit på öppethus på förskolan

Pedagogerna berättade lite om några ändringar som kommer att göras och även några saker som dom gör varje dag.
Det jag blir lite fundersam över är att alla mina tre går på samma förskola men på olika avdelningar och alla avdelningarna är så olika
Nu tänker jag inte på aktiviteter utan deras bemötande gentemot föräldrar, och hur dom "nya" riktlinjerna ska tolkas.
En sak som dom ska ändra på för att nämna en, är att dom individuella samtalen försvinner.
Nu ska samtalen bli i grupp om 4-5 föräldrar.
Det är väl bara hoppas att alla barn är så utvecklade enligt förskolans normer att ingen ska behöva sitta och "skämmas" för att ens barn kanske sticker ut på något sätt
Nä just den delen förstår jag inte.
Jag tycker att samtalen ska vara en privat del mellan pedagoger och föräldrarna.
Visst nu kunde man be om enskilt samtal men deras nya riktlinjer va att samtalen skulle ske i grupp.

Sen fanns det andra saker men ni ska inte behöva sitta här hela dagen och läsa mina funderingar ;)

Solen skiner idag (iaf här i Södertälje) och barnen är lediga idag.
Så idag ska dom alla tre ut till farfar och hälsa på <3

Barnens farfar är sjuk och det gäller att passa på och träffas när alla barnen är friska.
Så det blir nog ett roligt besök för både barnen och för farfar :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 9 november 2013 22:02

Nu har jag bestämt mig, och anledningarna är många. idag läggs denna blogg ner, jag kommer fortsätta på en annan portal. Jag kommer inte länka här som jag vet många gör utan kommer ge ut adressen till er som fråga och även lägga upp den på fb....

Av Louise - 9 november 2013 21:30

5899656440

Av Louise - 1 november 2013 11:24

Undrar vad det är som händer med min kropp. Jag har haft kraftig huvudvärk 4dagar i sträck, mår illa och får som värme vågor. Ansiktet blir rött som efter kraftig ansträngning och jag börjar svettas och blir yr. Kanske dags att ta blodtrycket igen :/...

Av Louise - 1 november 2013 09:05


Nu är jag lite sen med detta inlägg eftersom det egentligen va igår hon fyllde år. Men eftersom hon är så go så förtjänar hon att bli firad varje dag ...

Av Louise - 30 oktober 2013 22:06

Aj fy fan va ont jag har i rövva!! (Ledsen mamma, men det är min blogg ;) ) Idag har jag haft träningspasset from hell. Jag har hittat muskler på ställen där jag inte trodde det fanns muskler. Till er som nu börjar fundera på vart det inte...

Presentation

Hej och välkommen till min kaotiska men samtidigt mysiga vardag. Familjen består av mig, min gubbe och 5 spralliga barn.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards