lollsan82

Alla inlägg den 27 augusti 2013

Av Louise - 27 augusti 2013 21:09

Barnen och Peter ville ha korv till middag, och det var jag inte alls sugen på.
Så För mig blev det bakad potatis med hemma gjord lax röra, lite oliver, feta och italiensk salami.
Riktigt mumsigt måste jag säga!!

<3

Av Louise - 27 augusti 2013 17:51

Det blev ingen utflykt till stranden idag :(
Natalie blev som på en knapp tryckning sämre och allmänt hängig
Både Jessica och Jesper hade redan satt på sig bad kläder och va jätte sugna på stranden.
När dom fick beskedet att vi inte skulle åka så tror jag att Besvikelsen hördes över hela området ;)
Men jag är inte den som är den utan stranden fick helt enkelt flytta hit till oss.
Barnen satt på en filt på golvet i bad kläder och åt smörgåsarna som vi skulle ha haft med oss.
Barnen hoppade sedan ner i badkaret och "simmade" Efter sin turen svepte dom in sig i handdukar och satte sig på golvet igen.
Samtidigt som barnen badade i "sjön" så slängde jag ihop en paj av äpplena som jag hittat under ett ananas träd på stranden.

Det gick fort att snickra ihop en spis och ugn på stranden vill jag lova. Det var tur att jag hade hjälp av fiskmåsar ;)
Så helt kort och gott dagen slutade bra.

så även fast stackars Natalie inte mådde något vidare så kom alla tre barnen till stranden ändå ;)

<3


Av Louise - 27 augusti 2013 07:01

Efter en vecka på förskolan så var det då dags för den berömda förkylningen att slå till hemma hos oss.

Nu börjar cirkusen med hosta, snuva, feber och halsont.
Ett tecken på att hösten är på intåg

Jag måste erkänna att jag tycker att hösten är förutom alla förkylningar en jätte härlig årstid.
Löven som ändrar färg, tända ljus, mysiga hemma middagar och varma härliga tröjor.
Jag känner inte samma stress över att jag "måste" göra något.

Ledsen att det har varit lite dåligt med uppdateringar dom senaste dagarna men det känns lite som om luften har gått ur mig efter alla födelsedagar.
Jag hade tom glömt bort en lunch date som jag skulle ha haft idag :/ jätte ledsen för det!
Nu är ju barnen dåliga men hade jag kommit ihåg träffen så hade jag kunna hört av mig tidigare och avbokat.
PINSAMT!

Idag verkar barnen vara feberfria så då blir det lite picknick på stranden.
I morgon blir det förskolan igen ;)

ja just det! Ang rubriken så spelade vi en del spel igår.
Favorit spelet blev bingo.


Det här spelet köpte jag i somras när vi va nere i Ullared.
Tror att det kostade runt 30 :- och det är jätte enkelt och roligt.

Oj va klockan drog iväg, det är dags att väcka upp skolbarnen :)
Hoppas alla har en härlig Tisdag :)

<3

Presentation

Hej och välkommen till min kaotiska men samtidigt mysiga vardag. Familjen består av mig, min gubbe och 5 spralliga barn.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards