lollsan82

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2013

Sooool....

Av Louise - 20 augusti 2013 09:12

Tisdagen är här och solen skiner men på insidan känns det som en regnig och mulen dag.

Eller nja kanske inte dag eftersom den precis börjat, men morgon iaf.

Idag blev det Peter som fick lämna barnen på förskolan.

Igår när jag lämnade så blev Natalie som vanligt helt hysterisk.
Hon grät och grät och det slutade återigen med att jag lämnade förskolan i tårar.

I morse ville hon inte ens gå till förskolan, hon började gråta redan hemma.
Det är så jobbigt att se sitt barn så ledsen.
Jag känner direkt skuldkänslor att jag "lämnar" bort henne när jag ändå är hemma.

Det hade nog varit en annan sak om jag haft ett jobb att gå till.
Då måste jag ju ha hjälp med tillsyn av barnen, men att jag är hemma så behövs ju tekniskt sett inte någon hjälp.

Jösses jag lämnar ju inte ens in barnen på lekhuset på affären just pga att någon annan kanske behöver platsen mer.

Mina tankar är lite att eftersom jag valt att skaffa mig alla dessa <3 -an så ska ju jag också ta hand om dom.

Nu sitter jag absolut inte och säger att folk som tänker eller gör annorlunda gör fel.
Alla gör ju som man själv vill eller tycker. Vi är ju alla olika och tur är väl det ;)
Nu pratar jag bara om mina tankar
Jag vet att barn behöver vara med andra barn, lika så vi vuxna med andra vuxna.
Men jag har så svårt att ta plats.
Tänker kanske för mycket på alla andra.

Jag ska kanske också tillägga att jag va ett sådant barn som lämnades först och hämtades typ sist.
Mina föräldrar jobbade båda på kontor och hade arbetstid fram till 17:00
Jag tog ingen skada av det men dom hade som sagt inget annat val.

Ja, nä fy jag och mina tankar
Nu är iaf barnen på förskolan och jag sitter här i tystnaden.
Borde kanske göra något så att tankarna flyger iväg på annat
Just nu är det Natalies blick och tårar när Peter bär iväg henne ner för trappan som maler i huvudet.

Finns det någon mer som känner igen sig i detta problem?

Vore skönt att höra att man inte är ensam.

Ha en bra dag mina vänner

<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 9 november 2013 22:02

Nu har jag bestämt mig, och anledningarna är många. idag läggs denna blogg ner, jag kommer fortsätta på en annan portal. Jag kommer inte länka här som jag vet många gör utan kommer ge ut adressen till er som fråga och även lägga upp den på fb....

Av Louise - 9 november 2013 21:30

5899656440

Av Louise - 1 november 2013 11:24

Undrar vad det är som händer med min kropp. Jag har haft kraftig huvudvärk 4dagar i sträck, mår illa och får som värme vågor. Ansiktet blir rött som efter kraftig ansträngning och jag börjar svettas och blir yr. Kanske dags att ta blodtrycket igen :/...

Av Louise - 1 november 2013 09:05


Nu är jag lite sen med detta inlägg eftersom det egentligen va igår hon fyllde år. Men eftersom hon är så go så förtjänar hon att bli firad varje dag ...

Av Louise - 30 oktober 2013 22:06

Aj fy fan va ont jag har i rövva!! (Ledsen mamma, men det är min blogg ;) ) Idag har jag haft träningspasset from hell. Jag har hittat muskler på ställen där jag inte trodde det fanns muskler. Till er som nu börjar fundera på vart det inte...

Presentation

Hej och välkommen till min kaotiska men samtidigt mysiga vardag. Familjen består av mig, min gubbe och 5 spralliga barn.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards